Loppis o fiskedamm



Imorse vaknade jag utvilad och tog det lite morgonlugnt. Då ringer mobilen. Lena på ICA hade kris. Så jag fick jobba mellan 15.00 och 17.00. Enkla pengar. Sen gick jag ut och tog min vanliga morroncigg på balkongen. Då såg jag att det var typ rusning till byagården med en massa bilar och folk och till och med parkeringsvakt. Jag var tvungen att ta med Dessan och kika vad det var där. Det var LOPPIS... gu så roligt. Hem igen... hämta börsen och sen promenera dit igen. Köpte en bunt med inredningstidningar och fiskade i fiskedammen så Nisse fick frukost på sängen. Hans sort av frukost. Godis.

                            


De sålde även mjukkakor men när jag kom dit med pengar var redan alla slut. Typiskt. Jag som älskar mjukkaka.

Kvällen har varit lugn... Jag och Nisse hjälptes åt med middagen... Jag koka ris och han gjorde en underbart god köttgryta. Jag var typ den sämsta kocken EVER. Först glömde jag slå på plattan och sen brände jag riset!
hehe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0