Den aktiva helgen

En fartfylld helg, denna helg...

Jag, Nisse och Johanna blev hockeyproffs för en dag.

Instruktionerna var klara innan vi klev på dallriga ben på isen. Nisse skulle ha mössan neddragen över ögonen och vara målvakt för både lag Mirjam Koskenkorva och lag Johanna Björklöven. Vi räknade ut att han skulle utan problem hinna mellan målen innan vi tagit oss över från den ena sidan till den andra.

                                               

När vi väl stod på planen så hade vi bara ett mål så Nisse slapp åka så mycket. Jag och Johanna behövde periodpaus varannan minut ungerfär. Efter 2-0 till mig blev det förlängning och sen avslutades det med straffar... 5-3 till mig. Jag vann men min kropp förlorade. Var helt död på kvällen efter att ha stått på skridskor i en hel timma med visserligen ungefär 35 minuters paus. Och idag har man blåmärken fulla knäna.



Nästa helg blir roligare. Då blir det snowboard i Klutmarksbacken för hela slanten.

Kommentarer
Postat av: SimoRn

Björklöven?! HUR KAN HON VÄLJA DET?!
Aj, det tar ont i hjärtat.. :(

2008-01-27 @ 23:30:20
Postat av: Johanna

JAG ÄR INTE LAG BJÖRKLÖVEN!

2008-01-28 @ 07:56:11
Postat av: SimoRn

Johanna, jag är besviken..
Trodde verkligen du va min systers vän..
Men tydligen inte.. :S

2008-01-28 @ 22:06:33
URL: http://SimoRn.blogg.se
Postat av: Johanna

Men jag är inte björklöven, jag lovar... Det var Nisses gröna mössa jag hade på mig, skyll på han! Det var han som köpte den:P

2008-01-29 @ 08:14:09
URL: http://thenewone.blogg.se
Postat av: Mirco

haha... det va inte Nisses gröna mössa... det var min! Och jag gillar verkligen den... det roligaste är nog att simon äger en exakt likadan fast en gul... lånade den sist jag var i Lundbäck!

2008-01-29 @ 20:12:34
Postat av: Johanna

HA! Precis, allså borde du Mirre varit Björklöven!

2008-01-29 @ 20:40:01
URL: http://thenewone.blogg.se
Postat av: SimoRn

Mirjam har AIK-gener i sin kropp.. hon kommer ALDRIG att bli en äcklig lövare...
Däremot du johanna, måste nog säga åt min syster att sluta umgås med dig nu.. ;)

2008-01-29 @ 22:32:33
URL: http://SimoRn.blogg.se
Postat av: Mirco

Nä nu får det vara nog! Sluta bråka barna... Alla hatar björklöven... men nu var det bara lite otur att johanna hade på sig min gröna mössa... då blev hon ju automatiskt det sämre laget... och jag då det bättre... ;P

2008-02-02 @ 22:27:52
Postat av: SimoRn

Nilssons är alltid bäst! ;D

2008-02-04 @ 22:30:27
URL: http://SimoRn.blogg.se
Postat av: Johanna

Egentligen spelar det inte så stor roll vilket lag jag är, vinner ju alltid ändå. Så Simon, om du vill att AIK ska vinna borde du säga att jag var AIK. Tur att Nilssons tänker logiskt?

2008-02-05 @ 17:26:03
URL: http://thenewone.blogg.se
Postat av: Pierre

HATA HATA AIK!!
Mej heiar på johana, duktig tjej som vinner jämt!
ELSKA LÖVEN!

2008-02-07 @ 22:42:50
Postat av: SimoRn

Men Johanna... Nilsson tjurskallen finns det ingenting som slår ;P

2008-02-07 @ 22:46:39
URL: http://SimoRn.blogg.se
Postat av: Nisse

Schulmans släng er i väggen, mircos blogg ****NULLAR er alla dagar i veckan!!

2008-02-07 @ 22:49:12
Postat av: Mirco

Tackar Nisse! Det roligaste jag tycker på denna blogg är alla Ni kreativa läsare som även lämnar kommenterar. Det ger liv åt den annars så döda bloggen! Älskar Er! =)
Sen Johanna... vem var det egentligen som vann den där matchen? Var det Koskenkorva eller björklöven... Jo just det... Koskenkorva vann! Och vill du veta en till sak... Koskenkorva spelar i AIK och inte i löven... ;P

2008-02-07 @ 22:53:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0